Business-to-business (B2B) virksomheder står ofte over for unikke udfordringer, når det kommer til SEO. I modsætning til deres business-to-consumer (B2C) modparter er B2B-virksomheder typisk mere komplekse, og købsprocessen er ofte længere og mere involveret. Dette gør det svært at identificere og målrette de rigtige søgeord og skabe indhold, der falder i genklang hos potentielle købere. Men hvad er SEO?
Men på trods af disse udfordringer er SEO stadig en meget vigtig del af B2B marketing. Faktisk står organisk søgetrafik ifølge nyere undersøgelser for alt fra 50 til 70 procent af al hjemmesidetrafik for B2B-virksomheder. Og med den rigtige tilgang kan B2B-virksomheder bruge SEO til at drive flere leads og salg.
Her er et par tips til at optimere din SEO-strategi for B2B-virksomheder:
1. Identificer dine købere.
Før du kan begynde at målrette mod de rigtige søgeord, skal du forstå, hvem dine købere er. Køberpersonaer er fiktive repræsentationer af dine målkunder baseret på data indsamlet fra undersøgelser, interviews og anden forskning. Ved at forstå, hvem dine købere er, kan du udvikle indhold, der resonerer med dem og adresserer deres behov og bekymringer.
2. Målret de rigtige søgeord.
Når du ved, hvem dine købere er, skal du identificere de søgeord, de sandsynligvis vil bruge, når de søger efter information om dine produkter eller tjenester. Disse søgeord bør inkluderes i dit websteds indhold, såvel som i dit marketingmateriale og e-mail-kampagner.
3. Optimer dit websteds indhold.
For at rangere højt på søgemaskineresultatsider (SERP’er), skal dit websteds indhold være velskrevet og veloptimeret. Det betyder at bruge de rigtige søgeord i hele dit indhold, samt at optimere dine titler og metabeskrivelser.
4. Udgiv jævnligt opdateret indhold.
En af de bedste måder at forbedre din hjemmesides SEO på er at udgive nyt, relevant indhold med jævne mellemrum. Dette indhold kan tage form af blogindlæg, artikler, hvidbøger, e-bøger eller endda videoer. Ved at levere værdifuldt indhold, der er relevant for dine købere, kan du tiltrække mere trafik til din hjemmeside og booste dit salg. Læs mere om relevant indhold og SEO-rådgivning her
5. Brug sociale medier til at promovere dit indhold.
En anden effektiv måde at få dit indhold set af flere mennesker er at promovere det på sociale medier.
Har du brug for hjælp fra et SEO-bureau? Klik her