En ny webshop kan betyde meget for forretningen. Faktisk kan den være med til at give en døende forretning nyt liv eller mangedoble omsætningen i en eksisterende. Men kun hvis den bygges ordentligt. Vi giver dig her 3 gode råd, som du bør indtænke i din nye webshop.
Gør plads til godt content (SEO)
I nogle webshopsytemer er der ikke indtænkt plads til tekst og medier som billede og video. Og det kan vise sig at blive en stor og meget dyr fejl! For selvom det er vidt og bredt diskuteret, om tekst er nødvendigt for god SEO, så er der adskillige undersøgelser, som fremhæver sammenhænget mellem mængden af indhold på et website og dets placering i Googles søgemaskine.
Du bør derfor sikre dig, at der er en god editor forbundet til dit system, så du kan indsætte tekst og billeder til dine kategorier og dine produkter. Det er vigtigt, da det er med til at give Goolge forståelse for, hvad din side handler om, så du kan blive fundet på de rette søgeord.
Desuden er det også mere troværdigt over for de til tider skeptiske internetbrugere, når de ser, der er lagt ressourcer i at bygge hjemmesiden og beskrive den.
Sørg for mobilvenlighed
De fleste Google-søgninger kommer i dag fra smartphones. Derfor er Google også for år tilbage overgået til mobile-first. Det betyder, de tager udgangspunkt i den mobile version af en hjemmeside eller webshop, når de skal vurdere den.
Desuden er dine brugere – altså dine kunder – jo altså storforbrugere af at surfe fra mobile enheder. Vil du sælge til dem, skal du derfor have en gnidningsfri mobilversion af dit site, hvor design, knapper, formularer, check ud og alt det andet er godt optimeret.
Få troværdighedssignaler på sitet
I takt med at der opstår flere og flere falske webshops, som både forsøger og har held med at lokke brugernes penge fra dem, er det blevet vigtigere at skabe tryghed, hvis man vil gøre sig forhåbninger om at sælge. Det kan man blandt andet gøre ved at have mærker som e-mærket, trustpilot-link, sikker kryptering og meget mere. Desuden bør man skilte med områder som kundeservice, CVR-nummer og alle de små ting, der indikerer, at det er en legitim forretning. Brugerne skal føle sig trygge fra første øjeblik, de lander på webshoppen.
Mangler du en ny og optimeret webshop, så læs mere på https://stepupmedia.dk/webshop/.